Fotoverslag Ibiza + vegan hotspots #3

Het laatste deel! Vandaag laat ik zien wat we de laatste drie dagen hebben gedaan. We sliepen in een prachtige Airbnb, huurden fietsen op Formentera en vonden het leukste terrasje van Ibiza-Stad!

Dag 7

Op dag 7 ging de camping sluiten en dus verhuisden wij naar een andere slaapplek. We wilden graag iets meer luxe voor de laatste paar nachten en op Airbnb vonden we Casa Rosada in Santa Gertrudis, een super mooie en rustige plek in het midden van het eiland. Het was er echt prachtig! Hier zou ik ook wel willen wonen!

Fotoverslag Ibiza + vegan hotspots #3

’s Middags liepen we nog even rond in het dorpje vlakbij onze AirBnb en lunchten we bij Wild Beets, een vegan restaurantje waar je volgens mij ook heel goed kunt ontbijten. Ik bestelde een Aziatische bowl met tempeh en zeewier (die heerlijk was, maar niet zo fotogeniek) en Jens ging voor deze mooie falafelsalade.

Dag 8

ibiza-dag8-1a

ibiza-dag8-34

ibiza-dag8-31

ibiza-dag8-33

We waren al twee keer een avondje in Eivissa (Ibiza-Stad) geweest voor Solomun en de outdoor cinema, maar we hadden verder nog niks van de stad gezien, dus dat was ons doel voor dag 8. Ik ben echt verliefd geworden op deze stad! Zo veel kleuren, zo veel mooie bloemen en zo veel gezellige terrasjes! De oude stad (Dalt Vila) ligt op een berg en als je alle trappen naar boven neemt, heb je een prachtig uitzicht over de stad, de haven, de stranden en de bergen.

ibiza-dag8-30

Fotoverslag Ibiza + vegan hotspots #3

Het leukste plekje in Dalt Vila vond ik S’Escalinata, een gezellig terrasje op een trap. Helaas hebben ze hier niet veel vegan lunchopties, maar wel een paar tapas. Een perfecte plek om even uit te rusten na al die trappen.

ibiza-dag8-6

Daarna haalden we een ijsje bij Vivi’s Creamery. Ze hebben hier een aantal vegan smaken en die staan ook heel duidelijk aangeduid. Ik nam een bolletje caramelijs en die was heerlijk!

ibiza-dag8-32

’s Avonds aten we bij Ca Na Hathai, een Thais restaurant in San Miguel, in de buurt van onze Airbnb. Hier staan een aantal vegan gerechten op de kaart en die staan ook aangegeven met een vegan logo. Maar let wel op, want ik heb gemerkt dat niet alles klopt. Zo staat er bijvoorbeeld bij sommige gerechten met ei ook een vegan logo. Het was wel allemaal super lekker en het personeel was heel vriendelijk.

Dag 9

Fotoverslag Ibiza + vegan hotspots #3

Op de allerlaatste dag namen we de ferry naar Formentera vanuit Ibiza-Stad. Wij gingen met zo’n kleine aquabus. Dat is de goedkoopste optie, maar wel de traagste en ook niet zo geschikt als je snel zeeziek bent.

Na ongeveer een uur kwamen we eindelijk aan op Formentera. Dat is zo’n klein eiland dat je het makkelijk met de fiets of scooter kan verkennen. Mijn huurfiets viel bijna uit elkaar, maar hij had wel een leuk kleurtje. Dat is het belangrijkste toch? Wij probeerden hier met Google Maps de weg te vinden naar een leuk lunchzaakje. Dat ging niet altijd even goed, maar zorgde wel voor een avontuurlijke rit.

Uiteindelijk vonden we het restaurantje dat ik van tevoren al had opgezocht op Happy Cow. We aten bij Integral in Es Pujols dat ongeveer een halfuurtje fietsen is vanaf de haven in La Savina, waar we ook onze fietsen hadden gehuurd.

Fotoverslag Ibiza + vegan hotspots #3

Daarna fietsten we nog een stuk verder naar het zuiden en daar hebben nog een tijdje op het strand gelegen. We wilden op de terugweg ook nog even stoppen in het stadje San Francisco, maar dat haalden we niet meer, omdat we de laatste wiebelferry moesten halen. Achteraf had ik liever een scooter willen huren, zodat we meer van het eiland hadden kunnen zien in een korte tijd, maar met de fiets was het ook heel leuk.

Rond een uur of negen kwamen we weer aan in de haven van Ibiza-Stad en zijn toen nog even gaan eten bij Passion. Zij zitten op verschillende locaties over heel Ibiza, maar wij zijn bij Passion Marina geweest. Hier staan veel verschillende vegan gerechten op de (super uitgebreide) menukaart. Ik ging voor een Mexicaanse quinoasalade die net zo goed smaakte als dat ‘ie eruit ziet! Passion Cafe was na La Paloma mijn favoriete hotspot op Ibiza. Goede afsluiter van een geweldige vakantie!

Ben jij weleens op vakantie geweest naar Ibiza? Wat was jouw favoriete stad/strand/restaurantje?

Lees ook:
Fotoverslag Ibiza + vegan hotspots #1
Fotoverslag Ibiza + vegan hotspots #2

4 Comment

1. Oooh wauw! Het ziet er echt onwijs mooi uit! Heel erg tof!

1. Ja echt een prachtig eiland!

2. Zucht, ik heb nu ZO’N heimwee naar Ibiza 🙁 🙁 Echt héle gave foto’s weer <3 Ibiza én Formentera zijn prachtig!

1. Dankjewel! Ik wil ook alweer terug!