Fotoverslag Ibiza + vegan hotspots #2

In deel 2 van dit fotoverslag laat ik zien wat we hebben gedaan op dag 4, 5 en 6 op Ibiza. We aten bij La Paloma, volgden een rondleiding bij Casita Verde en zagen de mooiste zonsondergang ooit!

Dag 4

Op dag 4 gingen we lunchen bij La Paloma in San Lorenzo. Dit was mijn favoriete restaurantje op Ibiza! Het is zo’n prachtige locatie en het eten is heerlijk! Ga hierheen als je op Ibiza bent! Wel even reserveren, want het is heel populair.

Daarna deden we weer een wandeling uit Secret Walks in Ibiza North. Deze keer gingen we naar Punta de Xarracó waar je af en toe een verborgen grot tegenkwam. Heel gaaf! En het was hier heerlijk rustig. Tijdens de hele wandeling kwamen we maar twee mensen en één hond tegen.

Dag 5

Fotoverslag Ibiza + vegan hotspots #2

De volgende dag gingen we naar Santa Eularia, het stadje vlakbij onze camping. We hebben niet veel van de stad gezien, want we hadden nog andere plannen die dag, maar ik heb hier een heel mooi jurkje gekocht waar ik al lang naar op zoek was en daarna hebben we heerlijk geluncht bij Caos.

Aan het eind van de middag reden we helemaal naar de andere kant van het eiland. Dat is ongeveer één uur rijden. We gingen naar Cala d’Hort in het westen van het eiland. Als je daar helemaal naar beneden wandelt, kom je uit bij Atlantis. Let op: dit is wel een flinke hike, dus neem genoeg water en goede wandelschoenen mee. We wilden hier eigenlijk nog even de zee in duiken omdat het zo warm was, maar we wilden ook heel graag de zonsondergang bij Es Vedra zien, dus we kozen voor het laatste.

Toen we weer helemaal naar boven waren geklommen, waren we net op tijd om de zonsondergang bij Es Vedra te zien. Hier moet je absoluut geweest zijn als je naar Ibiza op vakantie gaat. En het liefst tijdens zonsondergang, want dan is het uitzicht hier echt waanzinnig mooi!

Dag 6

Op zondag gingen we naar Casita Verde voor een rondleiding en vegetarische lunch (die eigenlijk helemaal vegan was). Bij Casita Verde leven de eigenaar Chris Dews en een aantal vrijwilligers bijna volledig zelfvoorzienend. Tijdens de rondleiding kregen we de huisjes van de vrijwilligers te zien, die allemaal door hen zelf gemaakt waren met natuurlijke materialen en tweedehands spullen. Chris liet ons ook nog zien hoe ze hier douchen, hoe de wc werkt, hoe ze water besparen en hoe ze hun eigen voedsel verbouwen. En er was een super schattige zwerfkat die ons de hele tour lang volgde. Het was heel interessant allemaal! Ik kan hier nog veel van leren.

Fotoverslag Ibiza + vegan hotspots #2

Ik heb bij het uitzoeken van deze foto’s weer zo veel heimwee gekregen! Morgen komt het laatste deel online met nog meer zomerse foto’s!

Lees ook:
Fotoverslag Ibiza + vegan hotspots #1
Fotoverslag Ibiza + vegan hotspots #3

4 Comment

1. Meteen het tweede deel bekeken hihi! Wat een super mooie foto’s <3 (zeker ook die van jullie samen, wauw!) En ik heb alweer een goede reden om terug naar Ibiza te gaan: ik wil naar Casita Verder haha!

1. Djuli says: Beantwoorden

Dankjewel! Ja echt een aanrader! Zo tof om te zien hoe ze daar leven.

2. O wow, die zee en die rotsen en dat eten! Je foto’s zijn weer prachtig zeg. Heb je ze al verkocht aan de restaurants en de toeristenbureaus? Kun je je reis mooi terugverdienen 😉

Dankjewel Linda! Haha dat zou ideaal zijn! Dream job!