Fotoverslag Ibiza + vegan hotspots #1

In dit fotoverslag laat ik zien wat we hebben gedaan, gezien en gegeten tijdens onze eerste dagen op Ibiza. We sliepen in een barrel, gingen naar de hippiemarkt, aten heerlijke vegan burgers en gingen dansen in de haven van Ibiza-Stad.

Dag 1

Nadat we waren geland en onze huurauto hadden opgehaald, reden we naar onze camping aan de rand van Es Canar, vlakbij het stadje Santa Eularia in het oosten van Ibiza. We sliepen in een super leuk huisje (een barrel) en het was heel rustig op de camping, want het was het einde van het seizoen.

Na even te rusten in onze barrel gingen we boodschappen doen en wandelden we door het stadje. De rest van Es Canar was minder rustig; overal waren van die grote familiehotels met animatie-herrie. Gelukkig was daar op onze camping niks van te horen.

Fotoverslag Ibiza + vegan hotspots #1

We aten op onze eerste avond in Es Canar bij CanVegetable, een volledig vegan restaurant op 5 minuten loopafstand van onze camping. Ideaal! We gingen allebei voor een burger, omdat ik op Happy Cow had gelezen dat die hier heel lekker waren, en dat klopte helemaal! Ze waren echt heerlijk!

Dag 2

Op dag 2 maakten we een wandeling naar de vuurtoren van Portinatx. We vonden deze route in het boekje Secret Walks in Ibiza North die we de avond ervoor in Es Canar hadden gekocht. Het was een prachtige wandeling langs de kust van het meest noordelijke puntje van Ibiza.

Daarna gingen we iets drinken bij Los Enamorados in Portinatx. Volgens mij kun je hier ook wel iets veganistisch eten, maar wij hadden al een broodje hummus op tijdens onze wandeling. Ik kwam hier eigenlijk vooral om eens binnen te kijken, want het interieur is hier echt heel gaaf! De kleuren, de materialen, de gekke designs, echt geweldig!

Fotoverslag Ibiza + vegan hotspots #1

Toen we weer terug waren in Es Canar, gingen we even langs de Hippy Market in Punta Arabi, op ongeveer 15 loopafstand vanaf onze camping. Het was een super grote en drukke markt met voornamelijk importkleding uit Azië (gok ik), maar er waren ook een paar hele leuke kraampjes met zelfgemaakte schilderijen, sieraden en zeepjes.

’s Avonds reden we naar de haven van Ibiza-Stad voor een show van Solomun. Normaal betaal je zo’n 60 euro voor een ticket voor de Pacha, waar hij in de zomer wekelijks draait, maar op de website IbizaVandaag zag ik dat hij één keer per jaar een gratis feest geeft en dat was dit jaar toevallig tijdens onze vakantie. Het was heel tof en zoals verwacht ook heel druk! Pluspuntje: het begon al om 19 uur, dus deze bejaarden konden gewoon op tijd naar bed.

Dag 3

Fotoverslag Ibiza + vegan hotspots #1

De volgende dag sliepen we uit in onze barrel en gingen daarna naar het strand. Ibiza heeft echt prachtige stranden met hoge rotsen en helderblauw water. Tip: vermijd de grote stranden en ga op zoek naar de rustige kleine baaitjes.

’s Avonds maakten we tortillas met kikkererwten, paddenstoelen en guacamole in onze campingstoelen voor ons huisje. Minstens net zo gezellig als uit eten gaan!

Daarna reden we weer naar Ibiza-Stad, want we hadden gereserveerd voor The Big Lebowski bij Cinema Paradiso, een kleine openluchtbioscoop in het centrum van de stad. De film begon (op z’n Spaans) pas om half 12, dus ik heb de laatste 10 minuten van de film wel gemist. Ik moet het einde nog steeds eens afkijken.

Zo, dat waren wel even genoeg foto’s voor vandaag! Morgen en overmorgen komen deel 2 en 3 online, dus als je wilt zien wat we nog meer hebben gedaan, houd dan mijn blog in de gaten.

Lees ook:
Groene hotspots in Málaga en Sevilla
Groene hotspot in Palma de Mallorca: Compost
Fotoverslag Ibiza + vegan hotspots #2

2 Comment

1. Aaaaah wat héérlijk <3 Ik houd echt zo van Ibiza! Het eten ziet er ook allemaal goed uit <3

1. Djuli says: Beantwoorden

Jaa zo’n geweldig eiland! En we hebben inderdaad overal super lekker gegeten!